- Objavljeno: /
- Autor: LM249
ZaVRTimo krug promjena: Održana treća radionica recikliranja
Dana 9. veljače 2022. održana je treća radionica RECIKLIRANJA u kojoj su učenici šestog i sedmog razreda OŠ “Čista Velika“ kroz vođenu fikciju proživjeli priču o kapljici vode, a potom kroz praktični dio radionice izradili vlastiti ekosustav u staklenici.
Današnja radionica je započeli pričom, ali ne onom uobičajenom pričom na koju smo navikli, već onom koja je pobudila osjetila djece – njihov sluh, njuh, vid i opip. Kroz priču koja započinje s razmišljanjima jedne kapljice vode koja tjednima stoji zarobljena na površini zaleđenog jezera, djeci je predstavljen krug života – njegove različite faze, različite uloge, borbe, strahovi, promjene, njegova svrha. Kako bi djeca iskustveno doživjela priču, ona je bila popraćena raznim zvukovima – pjevom ptica, osmjehom djece koja se igraju na snijegu, pucanjem leda, ali i ružinim mirisom ruže koji je nagovijestio proljeće i promjenu te dodirom koji je za cilj imao potaknuti djecu na akciju i očuvanje dragocjenog resursa – vode.
Nakon proživljenog iskustva, djeca su toliko spretno verbalizirala pouke priče, a neke od njih su:
Jaki smo onoliko koliko je jaka najslabija karika.
Dobro se dobrim vraća.
Svatko ima svoju ulogu.
Svatko zaslužuje drugu priliku.
Sve je to život.
Osim ovih životnih pouka, vrijednost vođene fikcije bila je u tome što je potaknula djecu na dijeljenje svojih doživljaja, ali i shvaćanje koliko se bogatstvo krije u različitosti – jedni su doživjeli sunce, drugi nebo i vodu, neki su bili fascinirani mirisom ruže, dok je neke jedino dodir potaknuo da dožive priču. Shvaćanjem koliko je voda dragocjen resurs, spremno su zasukali rukave i bacili se na izradu vlastitog ekosustava kako bi u narednim danima vidjeli kruženje vode i razne faze kroz koje ona prolazi.
Jesu li djeca na taj način reciklirala vodu? Nisu, ako se gleda kroz prizmu gospodarenja otpadom, ali su shvatila vrijednost svakog resursa i proizvoda – pronaći mu novu svrhu, primijeniti 7R koncept i dati mu mnogo života prije nego završi na otpadu.
Izradom ekosustava su staklenici dali su novu svrhu, ali i ojačali svoju povezanost s prirodom koja ih okružuje. Dokaz tome je bilo i samoinicijativno skupljanje otpada koji su u potrazi za mahovinom i biljkama, pronašli u okolišu.
Ako to nije dokaz da su djeca nešto naučila, onda ne znamo što jest!
Ovom radionicom, udruga Argonauta kao partner na projektu završila je edukativnu komponentu s temom RECIKLIRANJA, a nakon koje nam slijedi učenje o biljnom svijetu i održivom razvoju te radionica o važnosti sjemena!
Do sljedeće radionice pratite nas i na Facebook stranici ZaVRTimo krug promjena, a kako je danas bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Nositelj projekta je Lokalna akcijska grupa “More 249”, a partneri na projektu su Osnovna škola “Čista Velika”, Udruga Argonauta, Muzej grada Šibenika i Grad Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja u iznosu od 91.840,96 kn, a ukupna vrijednost projekta je 103.740,96 kn. Provedba projekta započela je 8. studenog 2021. godine i traje do 30. lipnja 2022. godine.