- Objavljeno: /
- Autor: LM249
LAG “More 249“ i Dani Erasmusa: How to be a part of the Erasmus+ projects and Youth exchange?
LAG “More 249“ pridružio se obilježavanju pete po redu manifestacije Dana Erasmusa s temom How to be a part of the Erasmus+ projects and Youth Exchange?. Obilježavanje je održano na Veleučilištu u Šibeniku 14. listopada 2021.
Cilj prezentacije bio je predstaviti LAG “More 249“ te iskustva, rezultate i učinke projekata Erasmus+ programa na sudionike i njihovu okolinu.
Kroz prvu temu LAG “More 249“ i Erasmus+ program predstavili smo LAG “More 249“, istaknuli što znači LAG (lokalna akcijska grupa), koje je područje rada LAG-a, kako se financira i koje projekte je do sada proveo. Što se tiče Erasmus+ programa, Lokalna akcijska grupa je do sada provela 4 Erasmus+ projekta u sklopu Ključne aktivnosti 1 - Mobilnost u svrhu učenja za pojedince: AgroYouth, AgroYouth - Second Edition, Plastic Planet - NO!, Rural volunteers - Get in Action!.
U okviru druge teme Kako postati dijelom Erasmus+ programa? istaknuli smo važnost praćenja rada različitih organizacija i skupina mladih koje podnose prijave instituciji nadležnoj za provedbu projekata - AMPEU. Nositelj projekta prijavljuje projekt kojim je definirana tema projekta, broj država i broj sudionika iz svake države. Nakon pristiglih prijava za sudjelovanje u razmjeni mladih, nositelj projekta odlučuje tko će biti dijelom same razmjene (sudionicima je pokriven trošak sudjelovanja - putovanje, smještaj i hrana). Naglasak je bio na udrugama koje djeluju na području Šibensko-kninske županije: LAG “More 249“, Udruga Argonauta, Udruga Prijatelji Europe Općine Tisno, Udruga „Mladi u Europskoj uniji“, ali i na platformi SALTO, Europskom portalu za mlade te AMPEU.
Nadalje, istaknuli smo Koje prednosti donosi sudjelovanje? Erasmus+ podupire mobilnost mladih u svrhu neformalnog učenja u obliku razmjena mladih, pri čemu je cilj uključiti mlade i ojačati njihov položaj kako bi postali aktivni građani, povezati ih s europskim projektom, ali i pomoći im da steknu i razviju kompetencije koje će im biti korisne u životu i u budućem radu. Naglasak je na učenju kroz razmjenu iskustava i znanja jer voditelj nije više sveznajuća osoba koja prenosi znanje, već se koristi „resursima“ koje nude sudionici aktivnosti (razlika između formalnog, neformalnog i informalnog učenja). Kroz video uratke nastale u okviru provedbe projekata prikazali smo kako provedba i sudjelovanje u razmjeni mladih izgleda iz prve ruke:
- Agroyouth, Murter
- Agroyouth - Secon Edition, Tisno
- Plastic Planet - NO!, Šibenik
- Rural volunteers - Get in Action, Šibenik
U konačnici, pokazali smo Kako kreirati, provoditi i evaluirati aktivnost i to kroz primjer volonterizma. Predstavili smo jedan od mogućih energizera - Bunny game, objasnili značenje volonterizma, predstavili kao dobar primjer volontiranje u Litvi (učenici su obvezni volontirati svaki semestar od 10 do 20 sati te tko ne volontira ne može završiti svoje školovanje). Osim toga naglasak je bio i na Europskom volonterskom servisu koji pruža informacije o mogućnostima volontiranja u različitim organizacijama na duži period.
Na kraju smo odradili praktičan primjer formiranja aktivnosti gdje je cilj bio pokazati kako se svačija znanja i vještine bez obzira na to koliko se čini teško povezivo, mogu primijeniti u bilo kojem području, ali ih upoznati s mogućnostima savladavanja novih znanja i vještina kroz volontiranje. Sudionici su osmisli jedan od primjera volontiranja u ruralnom kraju te na taj način predstavili konkretan primjer volontiranja i pomaganja u lokalnoj zajednici.
A kako je bilo, pogledajte u fotogaleriji!
#ErasmusDays